Se spune din moși strămoși că așa cum începi anul, așa va fi anul tău. De fapt, de-a lungul anilor s-a demonstrat că tot ceea ce ne înconjoară ne influențează starea pe care o avem, în bine sau în rău. De la casă, familie, prieteni, colegi, decor, culori, chiar și locul în care lucrezi influențează starea ta. Și, dacă depinde de fiecare din noi să ne creăm o stare de fericire, de ce să nu luăm atitudine?

Începutul anului 2021 poate fi un impuls, un moment pentru mici schimbări, un prilej de motivație. Ce spui să începem cu biroul, locul în care lucrezi aproximativ 40 de ore pe săptămână, 160 de ore pe lună, 2032 de ore pe an? Știai că beneficiile unui spațiu de lucru curat și ordonat sunt nelimitate? Nu influențează doar productivitatea și eficiența muncii, ci contribuie și la crearea stării de bine, te ajută să fii fericit la locul de muncă. În plus, biroul este imaginea ta, creează o primă impresie foarte puternică asupra celor care te cunosc la locul de muncă, fie clienți, colegi, șefi, colaboratori...

Indiferent dacă lucrezi de acasă, un birou curat și ordonat, în concordanță cu starea ta, influențează modul în care începi fiecare zi de lucru.

 

Cum să ai un birou în armonie cu starea ta?

1. Aerisește biroul cât mai des, de câteva ori pe zi.

Calitatea aerului din încăpere îți influențează puterea de concentrare. Aerul stătut, închis, crește frecvența durerilor de cap. În plus, biroul va mirosi a proaspăt și orice alte parfumuri, odorizanți, bețișoare parfumate vei folosi, parfumul lor va fi mai puternic, mai real.

2. Ai nevoie de lumină naturală.

Poziționează-ți biroul spre un spațiu deschis, nu spre un perete. Un birou poziționat cu fața la perete nu stimulează creativitatea, chiar dacă oferă intimitate pentru realizarea tuturor task-urilor tale zilnice. Ai nevoie de lumină, dacă este naturală cu atât mai bine, de un spațiu deschis și aerisit.

3. Păstrează pe birou un element personal, un element care te reprezintă.

Poate fi o poză, o carte, un element de decor, o vază cu flori. Orice îți completează personalitatea, te motivează și te inspiră. Un lucru personal.

4. Crează în jurul tău un spațiu care să îți ofere inspirație.

Înconjoară-te de elemente care îți încântă privirea. În limita posibilităților, tu și colegii tăi, puteți crea un spațiu care să vă relaxeze atunci când aveți nevoie, să vă inspire, să vă energizeze, să vă motiveze. Poate fi o mini bibliotecă, un perete cu citate motivaționale, obiecte cu semnificație personală, un dream board cu dorințele tale și ale colegilor tăi, elemente colorate. Poți folosi chiar elemente în culorile anului 2021 Ultimate grey - o nuanță liniștitoare de gri, fundamentul practic de care ai nevoie și Illuminating - o nuanță vibrantă de galben, care amintește de soarele strălucitor și cald, spiritul vesel al verii, o culoare ce conferă speranță și multă voie bună. Oricând ai nevoie de o scurtă pauză doar privește spre acest loc inspirațional.

5. Decorează biroul cu plante.

Plantele contribuie la starea ta de bine, induc calm și optimism, relaxează. Mai mult decât atât, studii reralizate de NASA au concluzionat că anumite plante absorb undele electromagnetice. De exemplu cactușii. Pe lângă impactual vizual de plantă ornamentală, cactușii absorb radiațiile, căldura și substanțele chimice generate de dispozitivele din jurul tău. Este o plantă foarte rezistentă și ușor de îngrijit. Poți pune un cactus lângă laptop sau pc.

Poți alege și o plantă precum Crinul păcii. Pe lângă proprietățile de dezumidificator pe care le are în încăperile unde umiditatea este prea mare, are capacitatea de a elimina și substanțele toxice provenite din fumul de țigară, dar și amoaniacul, benzenul, acetona și xilenul.

6. Leagă prietenii la birou.

Studiile arată că 43% din cei care au prieteni la locul de muncă se simt mai apreciați pentru munca lor. De asemenea, prieteniile la birou cresc rezistența la stres, stima de sine, gradul de cooperare, loialitatea față de echipă și față de locul de muncă, adaptabilitatea în situații neașteptate.

7. Ai grijă ca biroul tău să fie ordonat, curat, organizat.

 

 

Cum să ai un birou curat și ordonat?

Păstrarea unui birou curat și ordonat în permanență, te ajută să fii mai fericit, să reduci nivelul de stres, să-ți îmbunătățești sănătatea fizică și mentală, să economisești timp, să influențezi pozitiv părerea celor din jurul tău. Ce poți să faci?

1. Fără dezordine.

Începe cu teancul de hârtii, dosare, ciorne, post-it-uri de pe biroul tău. Păstrează doar ce ai nevoie, restul aruncă-le.

Vei avea nevoie de bibliorafturi, dosare, mape, sertare pentru a sorta și arhiva toate documentele, dar cu o logică, bine compartimentate și organizate, etichetate corespunzător. Așa vei găsi foarte repede orice ai nevoie și într-un timp foarte scurt. În plus, vei reduce din vizual.

Pentru a evita post-it-urile poți folosi o agendă în care să îți notezi mereu listele cu To do din acea zi sau săptămână sau poți apela la diverse aplicații, un exemplu este Evernote - foarte simplu de utilizat și foarte practică, accesibilă în orice moment.

2. Nu lăsa gunoiul să se adune.

Chiar dacă este sau nu responsabilitatea ta, fii un exemplu, nu lăsa gunoiul de la biroul tău să se adune. Vizual are un impact negativ și, în plus, scade nivelul productivității și creativității.

3. Personalizează-ți spațiul de lucru olfactiv.

Împrospătează aerul din birou folosind o aromă, un parfum care place întregului grup, care creează o senzație de confort. Îl poți folosi și atunci când nu poți aerisi oricând îți dorești. Apelează la bețisoare parfumate, uleiuri esențiale, flori, odorizanți lichizi sau solizi.

Avantajul unui odorizant lichid este că îl poți folosi oricând ai nevoie și în cantitatea dorită. Ai încercat odorizanții cu pulverizator de pe magazinul nostru online, www.misavan.ro?

Găsești o varietate de odorizanți, o combinație inedită de arome, unice, neașteptate, de la arome florale - Air, Sense, Service, floral-fructate - Splas, You, floral-citrice - One, fructate - Natura, până la arome fresh, ușor masculine - Boss. pentru o explozie treptată de arome, pulverizează odorizantul într-un colț al încăperii.

Chiar dacă există sau nu o persoană delegată sau o firmă pentru realizarea curățeniei, e bine să ai mereu la îndemână câteva produse și accesorii cu care poți face oricând curățenie pe biroul tău și în jur. Cel mai bine este să ai un mic program de curățenie și toate produsele și accesoriile de curățenie la îndemână.

Pentru curățarea monitorului și a suprafețelor LCD îți recomandăm Misavan Aparatură Electronică împreună cu Laveta din microfibră extra fină pentru LCD. Se usucă repede, are efect antistatic și nu lasă urme.

Pentru ștergerea prafului, a petelor sau urmelor care apar în cursul zilei pe birou, îți recomandăm Dr. Stephan Spray&Wipe cu uscare rapidă și un plus de parfum sau Dr. Stephan Multicleaner Amoniacal - soluție cu amoniac recomandată pentru curățarea și dezodorizarea oricărei suprafețe. Dacă biroul este din lemn poți utiliza și Dr. Stephan Furniture - curăță, îndepărtează praful și murdăria, conferă extra luciu și o peliculă protectoare deoarece conține silicon. Apelează la Laveta din microfibră pentru întreaga casă, o poți folosi pe orice suprafață, fără a lăsa urme sau scame.

Pentru curățarea scaunului de birou din piele naturală sau sintetică poți utiliza Dr. Stephan Care&More ce curăță cu ușurință, conferă o peliculă protectoare, redă strălucirea suprafeței și are un parfum plăcut.

Dacă te confrunți cu urme de cearneală pix, marker la birou poți utiliza pe suprafețe dure și Dr. Stephan Ink&Marker Remover.

Chiar dacă ești singura persoană care utilizează acel birou, îți recomandăm să îl dezinfectezi o dată la câteva zile. Folosește un dezinfectant cu alcool, cu uscare rapidă și care nu lasă urme - Dr. Stephan Descol-75 Dezinfectant Hidroalcoolic. Pentru dezinfectarea rapidă a mâinilor îți recomandăm să ai mereu la îndemână un dezinfectant cu minim 60% alcool, ușor de utilizat și dozat cum este Dr. Stephan Aseptic Dezinfectant Gel sau Aseptic Loțiune.

5. Curăță biroul în fiecare zi.

La finalul zilei alocă-ți 10-15 minute pentru a face ordine și curățenie. Nu lăsa biroul murdar sau dezordonat pentru a doua zi. Astfel, vei începe următoarea zi cu bună dispoziție și o energie pozitivă.

6. Nu mânca la birou.

Mâncatul la birou conduce către un spațiu de lucru dezordonat, cu firmituri, pete și lichide care pot părtrunde în tastatură, iar în timp pot conduce la acumularea bacteriilor. Studiile arată că pe un birou pot exista de 400 de ori mai multe bacterii decât pe colacul de toaletă.

 

Chiar și pentru lucrul de casă, pentru biroul din confortul casei tale, vei avea nevoie de organizare, disciplină și răbdare ca fiecare lcuru să se așeze în timp. Spațiul de lucru are o influență majoră asupra modului în care îți desfășori activitatea.

Reține! Dezordinea poate îngreuna desfășurarea activităților zilnice, întârzierea încadrării în termene limită, poate cauza nervi și supărare, realizarea corectă și în timp a unui proiect, poate demotiva și crea foarte multe nemulțumiri etc..

 

Odată cu începutul anului 2021 poți să aduci câteva schimbări în modul în care îți desfășori activitatea la birou, modul în care este organizat și decorat spațiul de lucru. Cu siguranță aceste schimbări vor avea rezultate imediate.

Știai că ziua de 12 ianuarie 2021 este ziua curățeniei biroului? Ce spui să începi schimbările la birou cu această dată...

Mult spor la curățenie!

Cu inspirație, motivație și gânduri frumoase să începi fiecare zi de lucru pentru un 2021 excepțional și productiv.